1 feb

Idag är ingen vanlig dag för idag fyller min bästa Sarah 23 år!! ♥

Jag har varit så dålig på att skriva senaste tiden, men det har varit fullt upp hela tiden dessa tre veckor..
Skolan körde inte med någon mjukstart inte, så det var direkt påt igen!
Men det gillas.. allra första lektionen med vår nya jazzlärare Val som då är amerikan fick vi höra bl.a :

"If I don't like what I see, im going to let u know,
and if someone breaks my rhythm I'll punish all of you"
" If your not sure that you want to become a Dancer by now, I would walk away right now, because otherwise this class is going to be a living hell. "
Och ja, vartenda ord han sa är så sant så. Gör någon fel / stannar upp, ja då blir vi alla straffade som ett kompani med push ups. Han kan säga vad som helst, oftast hör man "OMG,OMG u all look like a mess " eller "Really?" och så skrattar han och skakar på huvudet. Han visar oftas koreografierna/diagonalerna en eller två gånger och det går i 190 med alla olika piruetter,snurrar och riktningar man kan tänka sig. Sen säger han "30 seconds, think about it" Och så är det bara och köra.. Haha, det kanske låter hemskt men det är såhär det är ute i dansvärlden, det är bara Sverige som är vana vid allt daltandes, den disciplinen de har i Amerika är vi långt ifrån. Jag själv gillar detta sätt för jag är mer fokuserad på hans klasser än jag någonsin varit, jag vill inte ens blinka. Han vill att hans klasser ska kännas som en audition, och jag lovar det gör dom varje gång. Ibland håller han sina små tal och jag blir alltid lika inspirerad.. ne, han är helt enkelt awesome, han är sträng på ett härligt sätt. Igår sa han " This class was all about being rejected, I did it on purpose because a Dancer will get thousands of NO's before u'll hear a yes. So if u can't take it, u should not be a dancer.. but if u can, it is so worth it, because dance will lift up your soul. "Remember, If u feel beautiful, u probably look beautiful" Förmodligen den bästa läraren jag haft, man blir pepp och man ger aldrig upp.

det blev ett helt inlägg om hur våra jazzklasser ser ut då, vi har honom 3 gånger i veckan och vi får i princip nytt material varje klass och vi måste komma ihåg alla diagonaler och centerfrases för rätt vad det är sätter han på en låt och säger kör, då ska man veta precis vilken.. ;)



Kommentarer
Postat av: sofia

hahaha omg, jag skulle dö!! fast på ett bra sätt, haha

2012-02-01 @ 22:55:50
URL: http://itshairspray.blogg.se/
Postat av: Sarah P-S

Wiiie! :)

2012-02-03 @ 14:39:42
URL: http://sarahps.devote.se
Postat av: Sarah P-S

Wiiie! :)

2012-02-03 @ 14:40:01
URL: http://sarahps.devote.se
Postat av: Mikael

Hej, jag har startat ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga personer att få det att rulla. Jag skulle bli väldigt glad ifall du har lust att ta en titt. Självklart kan du skriva om din blogg och ha med den i dina inlägg. En moderator roll finns att hämta för seriösa personer. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta ;-)

2012-02-10 @ 14:56:14
URL: http://www.modekampanj.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0