mitt liv i kartonger

snart. haha

På lördag flyttar jag till sthlm helt och hållet... så idag började mamma och jag med mina kläder, vi är inte ens i närheten av att vara klara, jag är ju först tvungen att rensa & självklart tycker man plötsligt om alla sina kläder, de kläder som man inte använt på månader eller kanske år tror man att man ska börja använda nu.. Det blir kul och se hur mycket jag får med mig sen, men o andra sidan är det bara kläder och sådant jag kan ta med eftersom att jag blir inneboende(typ) på obestämd tid, det känns... konstigt, att använda andras saker och att inte ha sina egna möbler och saker som man är van vid. Så småning om kommer jag få min egen lägenhet, där jag kan få möblera själv och verkligen känna mig som hemma. Den tanken tröstar jag mig med, men jag ska vara glad att jag överhuvudtaget har någonstans att bo, där jag mestadels kommer att vara själv.

Så på måndag börjar alltså mitt nya liv, fågelungen flyttar ur mammas trygga bo ut i det okända, bort från alla nära och kära som jag kommer sakna otroligt mycket..för balettakademien, jobb, time to grow up! Jag tror att detta år kan bli riktigt roligt, jag ska få dansa en massaa, bli bättre och jobba hårdare, jag ska se till att få ett någorlunda jobb så att jag kan spara massa pengar till alla resor jag vill göra i framtiden. Jag blir ju tvingad att göra alla hushållssysslor nurå som man förut tagit för givet att de blivit gjorda, så detta kan nog vara kul... dags att lära sig tvätta, de som känner mig vet, hahah! Och på detta nu, har jag ett long distance rel jag ej nämnt mycket om här,än.. Oj, detta blev långt, ni som orkade läsa detta, Grattis till er haha! Jag kommer fortsätta blogga så mycket jag orkar, så fortsätt följa med på mitt lilla äventyr, kul att jag har endel stadiga läsare. deuces




Kommentarer
Postat av: emma

de kommer gå fine :) lycka till med allting, o roligt för dig me boyfriend nu, grattttis! hoppas du trivs i sthlm sen o rock on :) puss sötnos

2011-08-25 @ 21:30:51
URL: http://emmaersangs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0