vardags sminkning

här får ni ett inlägg om hur jag sminkar mig till vardags :)
först har jag en foundation som grund, för mig speler det ingen stor roll vilken, men jag har en ifrån isadora som för mig har funkat bäst. sedan använder jag mig av ett compact puder, ifrån märket Kanebo.

kanebo sensai total finish, heter det och finns i de flesta sminkaffärer med lite dyrare märken.


jag använder Isadoras bronzing powder på kinderna, istället för en rouge.
efter det använder jag oftast lite ögonskugga i brun nyans, jag har några olika, men oftast är det denna ifrån Isadora med 4 olika nyanser. 

 
och ibland använder jag också eyeliner därifrån.. och om jag vill få ett mer vaket öga har jag också en vit ögonskugga precis under ögonbrynet.
och på det så har jag en mascara ifrån Loréal, clean defenition telescopic. och innan böjer jag fransarna!
 
och ja, så enkelt var det :) hoppas ni blev nöjda.






Kommentarer
Postat av: a

åh, tack :D <3

2009-10-03 @ 22:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0