time to answer all your questions

Kul att ni frågade så mycket, förväntade mig inte alls så många,
nu ska jag försöka svara på alla frågor så gott de går :)

Vad heter du i efter namn?
Hur gamal är du?
vilken skola går du på?
vad heter din bästis?
vad ska du göra i kväll?
kramiz emma!
Jag heter både eliansson & hessel i efternamn, jag är 17 år i september och går på Risbergska skolan i Örebro. Har ingen sådan kallat bästis men har många nära vänner. Ikväll ska jag ta det lugnt och snart ringa min pojkvän :)

hur mycket lägger du på kläder, skor , accesoarer i måndagen, har du något jobb?
det beror på om jag hittar något eller inte den månaden, det varierar mycket, men det är mycket över det vi får i Studiebidrag varje månad iaf, tycker det är så lite, över 1500:- minst . Nej jag har inget jobb men skulle behövas.

Hur längee har Du och Sami varit tsm?
snart 7 månader den 22 maj :)

Hur lärde du och sami känna varandra?
vi började snacka på msn lite, sen träffades vi på en fest & efter det började vi att träffas.

hur länge har du hållt på med dans? då menar jag hur länge du varit så intresserad oså.
började dansa när jag var liten med barn dans & balett. men vet inte om jag ska räkna med det. slutade
sen började jag igen när jag var 12 & har hållt på seriöst och passionerat sen dess ;)

om du kommer in i stockholm, funderar du på att flytta dit då? Jag menar, får du av din mamma, är du redo att lämna din stad och sådär, och sist hur ska du göra med din pojkvän? vet att det inte är så svårt att ses man kan ju alltid åka tåg hehe men jag menar att det kanske kmr vara ovanligt för er :P har ni pratat om det?
ja, det gör jag, förut var jag helt säker på att jag ville flytta, men är inte riktigt lika säker längre. det lutar lika mycket åt båda hållen. Jag får fullt ut för min mamma, hon satsar på mig och dans lika mycket som jag, hon stöttar mig i allt jag vill göra och det är jag hur tacksam som helst för. Om jag flyttar så kommer jag och min pojkvän självklart att fortsätta vara det precis som förut, om man älskar varandra så funkar det med distans också, det tror jag på. Och vi har pratat om det.

röker du?
nej jag röker inte.

när du gick i grundskolan var det någon i din klass som var riktigt skön/rolig kille ? :)
jadå det fanns många roliga killar i vår klass! ;D

När tänker du gifta dig?
Hur många barn blire då?
vart är ditt dröm ställe där du vill gifta dig på ?
vad vill du bli av/ vad är ditt mål med livet ?
Är det dans som gäller eller kanske du vill bli tex inredare eller annat jobb?
Tack lou.. Keep the good work in bloggen :D

Jag har ingen aning, förmodligen när jag känner att jag hittat den rätta och att allt känns rätt. Jag vill helst ha 2 barn, men man kan aldrig veta. Mitt drömställe att gifta sig på har jag inte funderar på än vore nice på något exotiskt ställe, något riktigt fint. Jag vill helst av allt bli dansare och hinna med att resa mycket/ upptäcka världen och jag skulle vilja hjälpa barn i fattiga länder o.s.v. ! I första hand är det dans som gäller ja, sen får resten visa sig.
tack själv:)

kan du sjunga?

jag sjöng förut, gick och tog sånglektioner en lång tid, men har slutat helt nu! men jag antar att jag kan väl.

kan du inte lägga ut video på när du dansar? :) vad är dina framtidsplaner, dans o så? vad vare du dansa för grejj för adam tensta?
Jo det kan jag väl när jag får tid till det. Har många planer med dansen, men det är hård konkurens så det är bara o jobba på. En videoinspelning med han och eboi, en remix av Dopeboi!

hur lärde du o din pojkvän känna varandra från första början? och vad gjorde ni första gången ni träffades för ''dejt'' (asså ensamma)? :)
Vi träffades på en fest som sagt, sen började vi träffas ensamma efter det, och vår första 'dejt ' helt ensamma var vi hemma hos mig, vi kollade på film o.s.v :)

Du borde väll vara övertränad? är det inte jobbigt ibland?
på vilket sätt menar du övertränad? nejdå, det borde jag nog inte vara, Jag dansar ju bara och det är det jag älskar mest av allt, så det är inte jobbigt!

Hur fixar ni er in på olika dans föreställningar och så? om det är dom som kontaktar er, hur har ni blivit aktuella, är ni så pass "kända"?

Det är olika, men oftast har dom som frågar sett oss uppträda någonstans innan och sen tar dom kontakt med oss. Vi har bara visat oss mycket på kort tid, antagligen därför. Kända vet ja inte.

kan inte du ta kort på ditt rum? plzzzz det ser skit fint & simpelt ut när du tar kort i spegeln :)

haha, ja det kanske jag kan göra när jag får tid :)

blir du lätt brun? och är du hel svensk? vad dansar du för stilar?

ja jag blir ganska lätt brun, yes hel svensk! jag dansar hiphop, dancehall, (mycket olika inom stilen hiphop) jazz, balett & modern.


Har du alltid gillat hiphop och dancehall o sånt?
och vad kommer du att göra i sommar?
ja, förutom när jag var mindre då var det lite blandat, men hiphop har alltid funnits med, har växt upp med den typen av musik. Jag kommer att sommarjobba, har fått ett dans jobb i 4 veckor. sen kommer jag umgås med min underbara pojkvän och mina underbara homegirls, njuta av sommaren. och vi hoppas också på att åka utomlands, och sen blir det bounce summer camp.

tack alla för frågorna!:) om ni undrar något är det bara att fråga. peace


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för dina underbara svar :D

2009-05-10 @ 23:23:07
Postat av: Pernilla

Fin blogg! =)

2009-05-11 @ 09:34:14
URL: http://pernillaaah.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Fin blogg! =)

2009-05-11 @ 09:34:37
URL: http://pernillaaah.blogg.se/
Postat av: Sophia

haha, ja det har hon allt!

2009-05-11 @ 10:23:03
URL: http://sophiaholmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0