the world we're livin in

Michael Jackson, är så ledsen för vad han fick stå ut med... men trots allt gjorde han allt han ville och han hade sina bra tider, trots vad folk tyckte & tänkte. nu får han vara ifred som han sjunger om i låten ' leave me alone '! <3

läste nyss detta inlägg, det var det bästa inlägget jag läst.. han tog orden ur min mun, exakt allt jag velat säga, jag håller med på alla områden! Om ni orkar läsa allt länkar jag till den bloggen jag läste:
 http://daddys.blogg.se/2009/july/utkast-mitt-forra.html?_tmp=ded6003f514001474103e9d05dbd1103084d59cd  

annars lite utdrag av det jag gillade mest i hans text:

Jonas Gardell skrev häromdagen i Expressen. "Jag undrar om någon människa i världshistorien har fått utstå så mycket hat som Michael Jackson"?  Och för vad? En man som hyllades på sin begravning av en mängd människor som fått lära känna människan bakom mediebilden. Nelson Mandela, Martin Luther kings barn, Barack obama, Smokey robinson, Diana ross, Lionel Richie, Stevie Wonder, Jennifer Hudson, Brooke Shields, John Mayer, och många många fler. Quincy Jones, en av världens absolut största musikproducenter sa att han förlorade en del av sin själ då han fick höra nyheten. Madonna att hon inte kunde sluta gråta. Detta var människor som kände den verklige Michael Jackson. Som hade träffat honom, talat med honom, jobbat med honom.

Jacksons och Lionel Richies låt "We are the world", som nog varenda människa på denna planet har hört, och som samlade in ofantliga summor till offer för svält i Afrika. Detta var Michael Jacksons idé och projekt.

Alla som fick se mannen bakom masken sa också med en stark unison stämma att anklagelserna om övergrepp på barn var triggat av hämnd, hat och pengahunger av skrupellösa ondsinta människor med små och förkrympta själar. En sällsynt vidrig attack mot en man som inte hade ett gram ondska i sin kropp. Som hellre huggit av sig sin högra arm än att göra ett barn illa.

Men är det inte litegrann så det fungerar i vår värld. Kärleken tolererar allt för den kan inte annat, men ondskan kan inte tolerera kärleken. Framgång och kärlek föder avund. Avund föder hat. Om man då dessutom är en lite udda, androgyn skör varelse och blir utsatt för detta, så förstår man att en sådan människa till slut blir beroende av smärtstillande mediciner.

Det
finns inte heller någon av oss som ens kan försöka att föreställa oss hur det känns att utstå en sådan offentlig förnedring som Michael Jackson fick göra under den rättsprocess som inleddes mot honom.
Han blev aldrig dömd för brotten han anklagades för heller. Ändå är han hos vissa dömd för evigt.
Förjtänade han att behandlas såhär? Nej!! Varför inte?

Kanske det är för att jag tycker det är svårt att se en människa som gav världen så oerhört mycket  bli så fruktansvärt behandlad?

Kanske är det för att jag tycker det är synd att en människa skall behöva dö innan han får den uppskattning han förtjänar?

För er som inte visste det så var hans "Dangerous"  turne den största turnén som någon musiker någonsin gjort, Nu slagen endast av hans egen "History" tour. 69 konserter sågs av 3,5 miljoner fans. Michael Jackson skänkte hela vinsten från turnén till hans egen "Heal the world" foundation och till andra välgörande ändamål. Alla fantastiska låtar skrivna och komponerade av Michael jackson. Hela den fantastiska showen. Idé och genomförande: Michael Jackson. Koreografi: Michael jackson. Artistisk ressigör: Michael Jackson.

Ändå tror jag han hade blivit förvånad om han hade fått se all den kärlek som han nu får motta av miljoner och åter miljoner människor över hela vår värld. Han fick inte se särskilt mycket av den under sina sista år.

Att vara skör är inte samma sak som att vara ointelligent. Han såg, han försökte göra sig hörd, men mot dom krafter som sätts i rörelse då marknadens hundar får vittring på en ny unik talang, är man maktlös. Och om man då dessutom är lite udda och hamnar på pressens och medias favorit mobbing lista genom att vara skygg och försöka skydda sitt privatliv, så är man "in for a world of hurt".

Kommentarer
Postat av: a n t o n

lollo snälla rösta på mig jag är en av dom 15 finalisterna till sötaste bloggaren så rösta på mig http://blondinjennifer.blogg.se/ ps hitills har jag bara en röst

2009-07-10 @ 15:42:44
URL: http://antonhessel.blogg.se/
Postat av: jennifer gräll

sv: tack för din röst :)

vad ska du göra ikväll?

2009-07-10 @ 17:50:20
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0